Bucuresti, sector 5

Str. Dr. Joseph Lister 40

office@entrex.ro

021.210.60.02

FURNIZARE ENERGIE ELECTRICA SI GAZE NATURALE

ENERGIE ELECCTRICA SI GAZE NATURALE

CONTRACTAREA FURNIZARII PENTRU LOCURI DE CONSUM EXISTENTE SI RACORDATE 

Pentru a beneficia de avantajele liberalizarii pietei de energie electrica si gaze naturale, un consumator trebuie sa-si exprime dreptul de eligibilitate. Acest drept ii ofera consumatorului posibilitatea de negociere atat a pretului cat si a anumitor clauze contractuale, precum si sa-si aleaga dintre ofertele mai multor furnizori acreditati de ANRE, adica isi poate schimba furnizorul de energie electrica si/sau gaze naturale.

Schimbarea furnizorului este un proces simplu, gratuit care nu implica intreruperea alimentarii cu energie electrica si/sau gaze naturale, modificarea instalatiilor de alimentare sau inlocuirea grupului de masurare. Procesul de schimbare a furnizorului se desfasoara pentru un singur loc de consum sau pentru mai multe. In procesul de schimbare a furnizorului de catre un consumator sunt implicate urmatoarele entitati juridice: consumatorul, furnizorul actual, furnizorul nou si operatorul de distributie.

N

Predictibilitate si siguranta in contractarea furnizarii

N

Comunicare mai facila cu furnizorul si operatorul de distributie

N

Eliminarea birocratiei si a deplasarilor

Schimbarea furnizorului este garantata de Legea energiei electrice si a gazelor naturale si este reglementata prin:

Ordinul Presedintelui ANRE nr. 234/2019

Ordinul Presedintelui ANRE nr. 235/2019 pentru energie electrica

Ordinul Presedintelui ANRE nr. 29/2016 pentru gaze naturale, actualizat

PASUL 1

Alegerea si acceptarea de catre consumator a unei oferte de furnizare energie electrica

PASUL 2

Incheierea si semnarea de catre parti a contractului de furnizare

PASUL 3

Furnizorul nou indeplineste toate formalitatile necesare derularii procesului de schimbare a furnizorului

PASUL 4

La data convenita incepe sa-si produca efecte noul contract de furnizare

Documente necesare pentru incheierea contractului

Client casnic

  • Actul de deÈ›inere/folosință legală a spaÈ›iului
  • Cartea de identitate a solicitantului
  • Alte documente daca este cazul

Client noncasnic

  • Actul de deÈ›inere/folosință legală a spaÈ›iului
  • Certificatul de inregistrare la Registrul comertului
  • Imputernicere de semnare contract de furnizare
  • Carte de identitate imputernicit
  • Alte documente daca este cazul

Daca locul de consum este deconectat, are contorul demontat sau nu este racordat la reteaua de alimentare completeaza formularul

ENERGIE ELECCTRICA SI GAZE NATURALE

SOLUTIONAREA PLANGERILOR CLIENTILOR FINALI 

Procedura de solutionare a plangerilor privind obligaţia furnizorilor de energie electrică şi gaze naturale de soluţionare a plângerilor clienţilor finali stabileşte etapele privind preluarea, înregistrarea, analizarea, stabilirea măsurilor şi soluţionarea plângerilor referitoare la activitatea de furnizare din domeniul energiei electrice şi gazelor naturale.

Intră sub incidenţa prezentei proceduri orice plângere adresată printr-o sesizare, reclamaţie, petiţie sau orice altă formă, definită ca exprimare a insatisfacţiei clienţilor finali, adresată furnizorilor de energie electrică şi gaze naturale, referitor la activităţile prestate de aceştia, la care este aşteptată în mod explicit sau implicit un răspuns sau o rezoluţie

N

preluarea plangerilor se face la punctul de lucru, telefonic, prin fax, email, posta sau completand formularul online de mai jos

N

procedura se aplica in legatura cu contractarea, facturarea, ofertarea, deranjamente in alimentare, functionarea contorului, schimbarea furnizorului, informarea clientilor, modul de rezolvare a petitiilor

  • Pentru a transmite o plangere/sesizare/reclamatie catre ENTREX SERVICES SRL va rugam sa completati formularul de mai jos sau sa ne transmiteti un mesaj pe email sau fax;
  • O plangere/sesizare/reclamatie poate fi depusa in forma letrica la punctul nostru de lucru sau transmisa prin posta
  • Programul de audiente este in fiecare miercuri intre orele 10.00-12.00. Inscrierea se face prin email sau telefonic
  • Va informam ca aveti dreptul sa va adresati ANRE, ANPC sau de a apela la alte proceduri extrajudiciare de solutionare a plangerilor

ENERGIE ELECTRICA

Despagubiri pentru receptoare deteriorate  – clienti casnici

Procedura de solutionare a plangerilor privind obligaţia furnizorilor de energie electrică şi gaze naturale de soluţionare a plângerilor clienţilor finali stabileşte etapele privind preluarea, înregistrarea, analizarea, stabilirea măsurilor şi soluţionarea plângerilor referitoare la activitatea de furnizare din domeniul energiei electrice şi gazelor naturale.

Procedura privind acordarea despăgubirilor clienţilor casnici pentru receptoarele electrocasnice deteriorate ca efect al unor supratensiuni accidentale produse din culpa operatorului de reţea este reglementata de Ordinul presedintelui ANRE nr. 177/2015.

Despăgubirile se acordă clientului final casnic dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:

  • deteriorarea receptoarelor electrocasnice s-a produs ca efect al unor supratensiuni accidentale produse în reÅ£eaua electrică a operatorului de distributie/retea din culpa acestuia;

  • supratensiunile accidentale nu au fost de origine atmosferică;

  • receptoarele electrocasnice deteriorate sunt omologate ÅŸi au fost alimentate cu energie electrică prin circuite corect dimensionate, corespunzătoare din punct de vedere tehnic;

  • locul de consum unde s-a produs evenimentul este alimentat cu energie electrică în baza unui contract de furnizare a energiei electrice/contract de reÅ£ea, încheiat conform reglementărilor în vigoare;

  • CC a solicitat în scris furnizorului sau, după caz, operatorului de distributie/retea acordarea despăgubirilor în termenul prevăzut în prezenta procedură.

În cazul în care receptoarele electrocasnice ale unui client casnic au fost deteriorate ca efect al unor supratensiuni accidentale produse în reţeaua electrică, acesta este îndreptăţit să fie despăgubit de operatorul de retea/distributie, direct sau prin intermediul furnizorului, în conformitate cu prevederile prezentei proceduri.

Contravaloarea despăgubirilor este suportată de operatorul de retea/distributie şi achitată de către acesta clientului casnic, prin intermediul furnizorului sau, după caz, direct clientului casnic, dacă în urma investigaţiei efectuate de către operatorul de retea/distributie se constată existenţa prejudiciului şi culpa operatorul de retea/distributie.

Despăgubirile se acordă clientului casnic pe baza unor documente justificative, la cererea scrisă a clientului casnic adresată furnizorului sau, după caz, operatorului de distributie/retea, ori de câte ori sunt îndeplinite condiţiile de acordare a despăgubirilor.

În cazul în care contractul de reţea cu operatorul de distributie/retea la care este racordat locul de consum este încheiat de furnizor, clientul casnic transmite furnizorului cererea pentru acordarea despăgubirilor, iar, în cazul în care contractul de reţea cu operatorul de distributie/retea la care este racordat locul de consum este încheiat de clientul casnic, acesta transmite cererea la operatorul de distributie/retea.

Documentele justificative solicitate clientului casnic în vederea calculării despăgubirilor sunt următoarele:

  • documente de achiziÅ£ie: factură/chitanţă/bon fiscal etc. sau o declaraÅ£ie pe propria răspundere cu privire la data achiziÅ£iei receptorului electrocasnic;
  • documente aferente contravalorii reparaÅ£iei receptoarelor electrocasnice deteriorate: factură/chitanţă/bon fiscal sau, în cazul în care reparaÅ£ia receptorului nu este posibilă, confirmarea din partea unui operator economic specializat în repararea receptoarelor electrocasnice că reparaÅ£ia nu este posibilă.

Presets Color

Primary
Secondary