Informatii de interes pentru consumatori

DREPTUL CLIENTULUI FINAL LA INFORMARE
Stimate client final,Prin lege aveti dreptul de a fi informat, in relatia dumneavoastra cu SC ENTREX SERVICES SRL
CITESTEDREPTURI SI OBLIGATII, CONTRACT SI CONDITII GENERALE ENERGIE ELECTRICA
DREPTURI SI OBLIGATII, CONTRACT SI CONDITII GENERALE GAZE NATURALE
Stimate client final,Prin lege aveti dreptul de a fi informat, in relatia dumneavoastra cu SC ENTREX SERVICES SRL
CONTRACT TIPPROCEDURA SCHIMBARE FURNIZOR
Proceedura de schimbare furnizor
CITESTEPROCEDURA SOLUTIONARE PLANGERI
Procedura, etapele şi documentele necesare procesului de soluţionare a plângerilor clienţilor finali;
CITESTEPROCEDURA SOLUTIONARE DISPUTE CONTRACTUALE
Procedura, etapele şi documentele necesare procesului de soluţionare a disputelor contractuale
CITESTEProcedurii privind soluţionarea neînţelegerilor apărute la încheierea contractelor în sectorul energiei
Procedura, etapele şi documentele necesare procesului de soluţionare a disputelor contractuale
CITESTEprocedura,etapele si documentele necesare procesului de solutionare a disputelor comerciale
Procedura, etapele şi documentele necesare procesului de soluţionare a disputelor contractuale
CITESTEInformațiile cuprinse în factură și/sau în documentele anexate facturii
Informațiile cuprinse în factură și/sau în documentele anexate facturii
Art. 48. –
(1) Furnizorul de energie electrică are obligația să emită facturi care să cuprindă informații corecte, transparente, clare, complete, lizibile și ușor de înțeles, care să ofere clienților finali posibilitatea să își ajusteze propriul consum și să compare condițiile comerciale de furnizare a energiei electrice.
(2) Furnizorul trebuie să includă în factura emisă clientului final pentru locul de consum cel puțin următoarele informații, prezentate în mod vizibil:
- a) datele de identificare și de contact ale furnizorului, inclusiv o adresă de e-mail;
- b) datele de identificare ale clientului final, adresa locului de consum și adresa de facturare, în cazul în care aceasta este diferită față de adresa locului de consum;
- c) codul de identificare a locului de consum;
- d) codul unic de identificare a punctului de măsurare;
- e) numărul și data emiterii facturii;
- f) perioada de facturare;
- g) cantitatea de energie electrică facturată;
- h) data scadentă a plății;
- i) unitățile de măsură și prețurile aplicate pentru fiecare mărime de facturat;
- j) prețul energiei electrice, exprimat în lei/kWh sau lei/MWh;
- k) componentele incluse în prețul unitar pentru furnizarea energiei electrice, cu precizarea celor care sunt reglementate sau o referință cu privire la locul unde poate fi găsită o descriere detaliată a acestora;
- l) valoarea de plată pentru fiecare produs/serviciu facturat;
- m) penalități de întârziere specificate în contract pentru întârzierea la plată a facturii;
- n) intervalul de timp și modalitatea prin care clientul poate transmite indexul autocitit;
- o) indexul grupului de măsurare folosit la începutul și sfârșitul perioadei de facturare pentru determinarea cantității de energie electrică; în cazul clientului final la care intervalul de citire de către OR este mai mare decât perioada de facturare se va preciza modul prin care a fost determinat indexul, respectiv citire de către OR/autocitire de către clientul final/estimare pe baza convenției de consum/istoric de consum;
- p) certificate verzi, contribuția pentru cogenerarea de înaltă eficiență, TVA, acciza și alte taxe prevăzute de legislația în vigoare;
- q) valoarea totală de plată, inclusiv cu TVA;
- r) modalitățile de plată a facturii;
- s) datele de contact ale punctului unic de contact/punctelor de informare regională/locală ale furnizorului;
- t) numărul de telefon pus la dispoziție de către OR la care este racordat locul de consum la care clientul final poate sesiza direct OR întreruperile în alimentarea cu energie electrică;
- u) intervalul de timp pentru citirea indexului contorului de către reprezentantul OR;
- v) informații privind posibilitatea schimbării furnizorului;
- w) informații privind drepturile clienților finali în ceea ce privește soluționarea alternativă a litigiilor, inclusiv datele de contact ale entității responsabile;
- x) obligații de plată neachitate, dacă este cazul.
(3) În cazul prosumatorilor, furnizorii acestora emit facturile în conformitate cu reglementările aplicabile și cu respectarea prevederilor Codului fiscal în vigoare.
Art. 49. –
În cazul facturilor emise în baza consumului real de energie electrică, furnizorul trebuie să pună la dispoziția clienților finali prin intermediul facturii și/sau al documentelor anexate acesteia, suplimentar față de informațiile prevăzute la art. 48, și următoarele informații:
- a) indicarea într-o manieră clară că aceasta este o factură de regularizare;
- b) perioada pentru care se face regularizarea;
- c) indexul grupului de măsurare determinat de OR prin citire la începutul și sfârșitul perioadei pentru care se face regularizarea;
- d) cantitatea de energie electrică, consumată efectiv în perioada pentru care se face regularizarea;
- e) cantitatea de energie electrică estimată facturată în intervalul dintre citirile OR;
- f) soldul debitor/creditor la sfârșitul perioadei pentru care se face regularizarea, calculat pe baza diferenței dintre consumul efectiv realizat și consumul facturat în intervalul dintre citirile OR, respectiv suma pe care clientul final o mai are de achitat furnizorului sau suma datorată de furnizor clientului final ca urmare a efectuării regularizării, după caz.
LEGISLATIE
Legislatie aplicabila in domeniul energiei electrice si al gazelor naturale
- Ordinul Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei nr.59/2013 – pentru aprobarea Regulamentului privind racordarea utilizatorilor la retelele electrice de interes public
- Ordinul Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei nr. 234/2019 – pentru aprobarea Procedurii privind schimbarea furnizorului de energie electrica de catre clientul final si pentru modificarea anexei la Ordinul nr. 35/2010 privind stabilirea unor reguli referitoare la piata de echilibrare a energiei electrice
- Ordinul Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei nr. 8/2014 – privind aprobarea Conditiilor generale asociate licentei pentru activitatea de furnizare a energiei electrice
- Ordinul Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei nr 235/2019 – pentru aprobarea Regulamentului de furnizare a energiei electrice la clientii finali
- Ordinul Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei nr. 177/2015 – pentru aprobarea Procedurii privind acordarea despăgubirilor clienţilor casnici pentru receptoarele electrocasnice deteriorate ca efect al unor supratensiuni accidentale produse din culpa operatorului de rețea
- Ordinul Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei nr. 6/2017 – pentru aprobarea Standardului de performanţă pentru activitatea de furnizare a energiei electrice
- Ordinul Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei nr. 102/2015 – pentru aprobarea Regulamentului privind stabilirea soluţiilor de racordare a utilizatorilor la reţelele electrice de interes public
- Ordinul 16/2015 – pentru aprobarea Procedurii – cadru privind obligatia furnizorilor de energie electrica si gaze naturale de soluţionare a plângerilor clienţilor finali
- Ordinul Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei nr. 11/2016 – privind aprobarea Standardului de performanță pentru serviciul de distribuție a enrgiei electrice
- Ordinul Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei nr. 11/2016 – privind aprobarea Standardului de performanță pentru serviciul de distribuție a enrgiei electrice
- Ordinul Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei nr. 29/2016 – pentru aprobarea Regulamentului privind furnizarea gazelor naturale la clienţii finali
- Ordinul Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei nr. 106/2014 – privind modalitatile de informare a clientilor finali de catre furnizorii de gaze naturale cu privire la conditiile comerciale de furnizare a gazelor naturale
- Ordinul Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei nr. 37/2007 – privind aprobarea Standardului de performanta pt activitatea de furnizare a gazelor naturale
- Ordinul Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei nr. 34/2013 – privind aprobarea Regulamentului pentru acordarea autorizatiilor de infiintare si a licentelor in sectorul gazelor naturale
- Ordinul Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei 47/2007 – Metodologie privind schimbarea furnizorului de catre consumatorii casnici de gaze naturale
Eficienta energetica
Legislatie aplicabila in domeniul energiei electrice si al gazelor naturale privind eficienta energetica
CITESTELIBERALIZAREA PIETEI DE ENERGIE ELECTRICA
Recomandarile ANRE pentru consumatorul casnic
CITESTELIBERALIZAREA PIETEI DE GAZE NATURALE
INFORMARE PENTRU CLIENTII VULNERABILI
“Clientul final aparÈ›inand unei categorii de clienÈ›i casnici, care din motive de vârstă, sănatate sau venituri reduse se află în risc de marginalizare socială È™i care, pentru prevenirea acestui risc beneficiază de măsuri de protecÈ›ie socială, inclusiv de natură financiară.”
CITESTEINFORMARE PRIVIND INCHEIEREA CONTRACTULUI CLIENTI CASNICI
Informare ANRE privind incheierea contractului de furnizare energie electrica de catre clientul casnic
CITESTEINFORMARE ACTE NECESARE INCHEIERE CONTRACT
Informarea ANRE privind actele necesare la incheierea contractului de furnizare a energiei electrice de catre clientul casnic
CITESTETARIFE DISTRIBUTIE ENERGIE ELECTRICA
Tarifele prestate de operatorii de distributie energie electrica in vigoare
CITESTETARIFE TRANSPORT ENERGIE ELECTRICA
Tarifele prestate de operatorii de distributie energie electrica in vigoare
CITESTETARIFE DISTRIBUTIE GAZE NATURALE
Tarifele prestate de operatorii de distributiE gaze naturale concesionari in vigoare
CITESTEGhid Explicativ Factura Energie Electrica
Ghid Explicativ Factura Gaze Naturale
Informare clienti finali prevederi OUG 27/2022
Informare clienti finali prevederi OUG 119/2022
SCHIMBAREA FURNIZORULUI
este un proces simplu, gratuit care nu implica intreruperea alimentarii cu energie electrica sau gaze naturale, modificarea instalatiilor de alimentare sau schimbarea grupului de masurare!
Â
Servicii de incredere
Clienti multumiti
24/7 Suport
0800.55.54.35
Experienta
Peste 25 ani de experienta